ОСВІТНЯ ПРОГРАМА Радалівської гімназії з дошкільним підрозділом - філії Великокринківського ліцею Глобинської міської ради на 2021-2022 навчальний рік Структура освітньої програми 1. Пояснювальна записка 2. Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою 3. Загальний обсяг навчального навантаження 4. Опис очікуваних результатів навчання за освітніми галузями 5. Перелік варіантів типових навчальних планів та модельних програм 6. Форми організації освітнього процесу 7. Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти 8. Додатки 1. Пояснювальна записка 1. Радалівська гімназія з дошкільним підрозділом Великокринківського ліцею Глобинської міської ради (далі – гімназія-філія) є філією Великокринківського ліцею Глобинської міської ради (рішення сесії Глобинської міської ради від 16.09.2021) Гімназія має структурний підрозділ – дошкільний навчальний заклад 2.Повна назва закладу: Радалівська гімназія з дошкільним підрозділом Великокринківського ліцею Глобинської міської ради 3. Скорочена назва: Радалівська гімназія –філія з дошкільним підрозділом. Даний заклад загальної середньої освіти не є юридичною особою публічного права, не має печатки і штампу встановленого зразка, бланку з власними реквізитами. 4. Адреса гімназії: село Радалівка, вул.. Небесної сотні,6 Кременчуцький ( Глобинський) район,39014 тел. (05365)38-6-21 e-mail radalivka.school@ukr.net Завідувач філії – Таборовець Любов Лукашівна, освіта вища Заступник завідувача філії з дошкільного виховання – Давидюк Валенина Іванівна, освіта вища Освітня програма Радалівської гімназії-філії на 2021-2022 навчальний рік розроблена відповідно:  Конституції України (ст.53);  Закону України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»;  розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р.№988 «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»;  розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 №903-р «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»;  постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. №778 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад»;  постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти»;  постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011р. №1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» (із змінами, внесеними відповідно до постанови КМУ від 7 серпня 2013р. №538);  наказу МОН України від 11.09.2009 №854 «Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій школі»;  наказу МОН України від 21.03.2018 №268 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти»;  наказу МОН України від 08.10.2019 №1273 «Про затвердження типових освітніх програм для 3-4-х класів закладів загальної середньої освіти»;  наказу МОН України від 20.04.2018 №407 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня»;  наказу МОН України від 20.04.2018 №405 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня»;  наказу МОН України від 19.08.2016 №1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи»;  наказу МОН України від 13.04.2011 №329 «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти»;  листа МОН України від 01.02.2018 №1/9-74 «Щодо застосування державної мови в освітній галузі»;  листа Міністерства освіти і науки України від 02.04.2018 р. №1/9-190 «Щодо скороченої тривалості уроку для учнів початкової школи»;  наказу МОН України від 16.04.2018 №367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти»;  листа МОН України №1/9-322 від 18.05.2018 «Роз’яснення щодо порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у ЗНЗ в умовах повної або часткової інтеграції різних освітніх галузей»;  Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров'я України від 25.09.2020 №2205. У 2021/2022 навчальному році функціонуватимуть 1 клас-комплект у складі якого 1,3,4 класи, 5 клас – індивідуальна форма навчання (педагогічний патронаж) та 2 класи 7, 9, в яких будуть навчатися 26 учнів. Ліцензійний обсяг закладу – 150 учнів. Дошкільний навчальний заклад нараховує 5 вихованців станом на 01.09.2021р. Головною метою закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної та базової загальної середньої освіти, що виражається через всебічний розвиток, виховання і соціалізацію особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності. 1.11. Головним завданням Гімназії є забезпечення формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності: - вільне володіння державною мовою; -здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; -математична компетентність; -компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; -інноваційність; -екологічна компетентність; -інформаційно-комунікаційна компетентність; -навчання впродовж життя; -громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей; -культурна компетентність; -підприємливість та фінансова грамотність; -інші компетентності, передбачені стандартом освіти. 1.12. Принципами освітньої діяльності Гімназії є: - забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності; - забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності; - забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування; - прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень; - нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями; - свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, виконання освітньої програми; - академічна доброчесність; - академічна свобода; - фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія у межах, визначених законом; - гуманізм; - демократизм; - єдність навчання, виховання та розвитку; - виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій. Заклад здійснює освітній процес українською мовою за денною формою навчання в одну зміну, тривалість навчального тижня в закладі – 5 днів. Відповідно до статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» освітній процес у закладі організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань - 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Навчальні заняття організовуються за семестровою системою: І семестр – 01.09.2021 – 29.12.2021 ІІ семестр – 10.01.2022 – 31.05.2022 Канікули: осінні – 30.10.2021 – 07.11.2021 (9 днів); зимові – 30.12.2021 – 09.01.2022 (11 днів); весняні – 01.04.2022 – 10.04.2022 (10 днів). Тривалість навчальних занять в закладі: 35 хвилин у 1 класі, 40 хвилин у 3-4 класах та 45 хвилин в середній ланці (початок занять о 8.30). Перерви між уроками 10, або 20 хвилин, що передбачено Санітарним регламентом для закладів загальної середньої освіти № уроку 1 клас 3-4 класи 5-9 класи початок кінець перерва початок кінець перерва початок кінець перерва 1-й 8.30 9.05 20 8.30 9.10 15 8.30 9.15 10 2-й 9.25 10.00 20 9.25 10.05 15 9.25 10.10 10 3-й 10.20 11.05 20 10.20 11.00 20 10.20 11.05 20 4-й 11.25 12.00 25 11.25 12.05 25 11.25 12.10 20 5-й 12.25 13.00 12.30 13.10 12.30 13.15 10 6-й 13.25 14.10 10 7-й 14.20 15.05 Режим дня в закладі підпорядкований створенню оптимальних умов для здійснення успішної освітньої діяльності. Розклад уроків складається з урахуванням динаміки працездатності учнів протягом дня, тижня, семестру, чергування видів діяльності і раціонального розподілу навчального навантаження. Закінчується навчальний рік проведенням державної підсумкової атестації випускників початкової та базової загальної середньої школи. 2. Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою Початкова освіта – це перший рівень повної загальної середньої освіти, який відповідає першому рівню Національної рамки кваліфікацій. Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі. Початкова освіта здобувається з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту»). Базова середня освіта здобувається після здобуття початкової освіти. Діти, які здобули початкову освіту на 1 вересня поточного навчального року повинні розпочати здобуття базової середньої освіти цього ж навчального року. 3. Загальний обсяг навчального навантаження Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-4-х класів складає 30 годин/навчальний рік: для Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 5-9-х класів закладу загальної середньої освіти складає 80 годин/навчальний рік: для 5- класу – 16 годин/навчальний рік, 7- класу – 31 година/навчальний рік, для 9- класу – 33 годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальному плані. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальному плані Гімназії (додатки1,2,3). Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру кожного рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань школи. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки здійснюється в рамках предметів "Фізична культура" та "Основи здоров'я". Для учнів 1-4-х класів виділено 4 години варіативної складової укр.. мови Години фізичної культури не враховані при визначенні гранично допустимого навантаження. Навчальні плани гімназії спрямовані на задоволення освітніх запитів і потреб учнів та їх батьків. При складанні навчального плану враховано реальний стан навчально-методичного та кадрового забезпечення освітнього процесу в закладі. 4. Опис очікуваних результатів навчання за освітніми галузями Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів початкових класів: 1) вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях; 2) здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування; 3) математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини; 4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження; 5) інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади; 6) екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства; 7) інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях; 8) навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі; 9) громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя; 10) культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості; 11) підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень. Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами. Результати навчання в 5-9 класах повинні робити внесок у формування таких ключових компетентностей учнів. № з/п Ключові компетентності Компоненти 1 Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності) мовами Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань. Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем 2 Спілкування іноземними мовами Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування. Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов. Навчальні ресурси: підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти. 3 Математична компетентність Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів. Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації 4 Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями. Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій. усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу 5 Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач. Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів 6 Уміння вчитися впродовж життя Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії 7 Ініціативність і підприємливість Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання. Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших. Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі) 8 Соціальна і громадянська компетентності Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані. Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією. Навчальні ресурси: завдання соціального змісту 9 Обізнаність і самовираження у сфері культури Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо). Ставлення: культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства. Навчальні ресурси: математичні моделі в різних видах мистецтва 10 Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання. Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку кожного окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природних ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо. Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях. Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації. Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях. Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через: - організацію освітнього середовища – зміст та цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання; - окремі предмети – виходячи із наскрізних тем при вивченні предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються надпредметні, міжкласові та загальношкільні проекти. Роль окремих предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту окремого предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою; - роботу в проектах; - позакласну навчальну роботу і роботу гуртків. Наскрізні лінії ключових компетентностей: Наскрізна лінія Коротка характеристика Екологічна безпека й сталий розвиток Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі. Громадянська відповідальність Сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок. Вивчення окремого предмета має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень. Здоров'я і безпека Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій. Підприємливість і фінансова грамотність Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо). Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів. 5. Перелік варіантів типових навчальних планів та модельних навчальних програм Початкова освіта передбачає поділ на два цикли – 1–2 класи і 3–4 класи, що враховують вікові особливості розвитку та потреб дітей і дають можливість забезпечити подолання розбіжностей у їхніх досягненнях, зумовлених готовністю до здобуття освіти. Програма початкової освіти окреслює підходи до організації єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти. Програма визначає загальний обсяг навчального навантаження на тиждень, забезпечує взаємозв’язки окремих предметів, їх інтеграцію та логічну послідовність вивчення, які будуть подані в рамках навчальних планів: - 1-2 класи – Типовий навчальний план за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти (автор Савченко О.Я.), затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 21.03.2018 № 268; - 3-4 класи – Типовий навчальний план за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти (автор Савченко О.Я.), затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від від 08.10.2019 №1273. - 5-9 класи - Типовий навчальний план за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затверджена наказом МОН від 20.04.2018 № 405; (додатки № 1). Освітня програма базової середньої освіти окреслює організацію закладом єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру другого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальний план основної школи передбачає реалізацію освітніх галузей навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. Він охоплює інваріантну складову, сформовану на державному рівні та варіативну складову. Освітню програму укладено за освітніми галузями. Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах. Освітня галузь Предмети, через які реалізується Початкова школа Мовно-літературна Українська мова (1-4 класи) Іншомовна Іноземна мова (англійська мова) (1-4 класи) Математична Математика (1-4 класи) Природнича Я досліджую світ (1-4 класи) Соціальна і здоров'язбережувальна Громадянська й історична Мистецька Мистецтво (1-4 класи) Технологічна Дизайн і технології (1-4 класи) інформатика (1-4 класи) Інформатична Інформатика (1-4 класи) Фізкультурна Фізкультура (1-4 класи) Основна школа та профільного навчання старшої школи Мови і літератури Українська мова (5-11 кл.), українська література (5-11 кл.), англійська мова (5-11 кл.), зарубіжна література (5-11 кл.) Суспільствознавство Історія України (5-11 кл.), всесвітня історія (6-11кл.), основи правознавства (9), громадянська освіта (10кл.) Мистецтво Музичне мистецтво (5-7), образотворче мистецтво (5-7), мистецтво (8-9 кл.) Математика Математика (5-6 кл.), алгебра (7-11 кл.), геометрія (7-11 кл.) Природознавство Природознавство (5 кл.), біологія (6-11 кл.), географія (6-11 кл.), фізика (7-11 кл.), хімія (7-11 кл.), екологія (10-11 кл.), астрономія (11 кл.). Технології Трудове навчання (5-9 кл.), інформатика (5-11 кл.), технології (10-11 кл.). Здоров’я і фізична культура Основи здоров’я (5-9 кл.), фізична культура (5-11 кл.) Перелік навчальних програм Інваріантна складова Найменування навчальних програм навчальних дисциплін Наявність (так/ні) Ким затверджено Рік затвердження Початкова школа. Типова освітня програма для 1-2-х класів (автор Савченко О.Я.) Так Міністерство освіти і науки України наказ № 268 від 21.03.2018 2018 Початкова школа. Типова освітня програма для 3,4-х класів (автор Савченко О.Я.) Так Міністерство освіти і науки України наказ від 08.10.2019 №1273 2019 6. Форми організації освітнього процесу Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку:  формування компетентностей;  розвитку компетентностей;  перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей;  корекції основних компетентностей;  комбінований урок. Також формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки тощо. З метою засвоєння нового матеріалу та розвитку компетентностей крім уроку проводяться навчально-практичні заняття. Ця форма організації поєднує виконання різних практичних вправ, експериментальних робіт відповідно до змісту окремих предметів, менш регламентована й має акцент на більшій самостійності учнів в експериментальній та практичній діяльності. Досягнуті компетентності учні можуть застосувати на практичних заняттях і заняттях практикуму. Практичне заняття - це така форма організації, в якій учням надається можливість застосовувати отримані ними знання у практичній діяльності. Експериментальні завдання, передбачені змістом окремих предметів, виконуються на заняттях із практикуму (виконання експериментально-практичних робіт). Оглядова конференція (для 8-11 класів) повинна передбачати обговорення ключових положень вивченого матеріалу, учнем розкриваються нові узагальнюючі підходи до його аналізу. Оглядова конференція може бути комплексною, тобто реалізувати міжпредметні зв'язки в узагальненні й систематизації навчального матеріалу. Оглядова екскурсія припускає цілеспрямоване ознайомлення учнів з об'єктами та спостереження процесів з метою відновити та систематизувати раніше отримані знання. Перевірка та/або оцінювання досягнення компетентностей крім уроку може здійснюватися у формі заліку, співбесіди, контрольного навчально-практичного заняття. Залік як форма організації проводиться для перевірки якості засвоєння учнями змісту предметів, досягнення компетентностей. Співбесіда, як і залік, тільки у формі індивідуальної бесіди, проводиться з метою з'ясувати рівень досягнення компетентностей. Функцію перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей виконує навчально-практичне заняття. Учні одержують конкретні завдання, з виконання яких звітують перед вчителем. Практичні заняття та заняття практикуму також можуть будуватися з метою реалізації контрольних функцій освітнього процесу. На цих заняттях учні самостійно виготовляють вироби, проводять виміри та звітують за виконану роботу. Можливо проводити заняття в малих групах, бригадах і ланках (у тому числі робота учнів у парах змінного складу) за умови, що окремі учні виконують роботу бригадирів, консультантів, тобто тих, хто навчає малу групу. Екскурсії в першу чергу покликані показати учням практичне застосування знань, отриманих при вивченні змісту окремих предметів (можливо поєднувати зі збором учнями по ходу екскурсії матеріалу для виконання визначених завдань). Учні можуть самостійно знімати та монтувати відеофільми (під час відео-уроку) за умови самостійного розроблення сюжету фільму, підбору матеріалу, виконують самостійно розподілені ролі та аналізують виконану роботу. Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року. Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів. За необхідності у закладі здійснюється організація дистанційного навчання. Умовами для її організації є тимчасове (не більше 14 днів) здобуття освіти для осіб, які не можуть відвідувати навчальні заняття з поважних причин, та для класів, у яких перевищено епідеміологічний поріг захворюваності на ГРВІ. З метою забезпечення в ліцеї єдиних підходів до створення електронного освітнього середовища освітній процес під час дистанційного навчання організовується на Classroom, МЕЕТ, JAMboard. Організація освітнього процесу під час дистанційного навчання може передбачати навчальні (у тому числі практичні, лабораторні) заняття, вебінари, онлайн форуми та конференції, самостійну роботу, дослідницьку, пошукову, проєктну діяльність, навчальні ігри, консультації та інші форми організації освітнього процесу. Організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію суб’єктів дистанційного навчання, з використанням форм індивідуальної та колективної навчально-пізнавальної діяльності учнів, а також здійснення ними самоконтролю під час навчання. Отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб’єктами дистанційного навчання під час навчальних та корекційно-розвиткових занять, що проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному режимі. Педагогічні працівники самостійно визначають режим (синхронний або асинхронний) проведення навчальних занять. При цьому не менше 30 відсотків навчального часу, передбаченого освітньою програмою закладу освіти, забезпечується в синхронному режимі. Для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин (стан здоров’я, відсутність доступу (обмежений доступ) до мережі Інтернет або технічних засобів навчання, зокрема дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, багатодітних, малозабезпечених сімей тощо), заклад освіти забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів за особистою заявою батьків/офіційних представників (телефонний, поштовий зв'язок тощо). Заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм підтримки в освітньому процесі (за потреби). Оцінювання результатів навчання учнів проводяться за видами оцінювання, визначеними спеціальними законами, і відповідно до критеріїв, визначених Міністерством освіти і науки України. Оцінювання результатів навчання учнів може здійснюватися очно або дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій. Перевірка робіт учнів відбувається в термін, вказаний учителем. Якщо робота на перевірку надана невчасно, її перевірка здійснюється тільки за згодою вчителя. Вчитель має право за певними видами робіт здійснювати вибіркову перевірку надісланих учнями виконаних завдань. Облік навчальних занять і результатів навчання учнів під час дистанційного навчання здійснюється відповідно до законодавства. Організація освітнього процесу під час дистанційного навчання здійснюється з дотриманням вимог законодавства про освіту, захист персональних даних, а також санітарних правил і норм (щодо формування розкладу навчальних занять, рухової активності (фізкультхвилинок), вправ для очей, тривалості виконання завдань для самопідготовки у позанавчальний час). Дистанційне навчання організовується для учнів, які не мають медичних протипоказань до занять з комп’ютерною технікою. Облік навчальних занять і результатів навчання під час дистанційного освітнього процесу здійснюється відповідно до законодавства (у класному журналі, свідоцтвах досягнень). 7. Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів: кадрове забезпечення освітньої діяльності, навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності, матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності, якість проведення навчальних занять, моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), системи оцінювання навчальних досягнень учнів. Інформація про кадрове забезпечення освітньої діяльності Радалівської гімназії з дошкільним підрозділом- філії Великокринківського ліцею Глобинської міської ради Усього педагогічних працівників у закладі – 11 Працюють за строковою угодою – 2 Якісний склад учителів за кваліфікаційною категорією Кваліфікаційна категорія Педагогічне звання Сер.спец спеціаліст ІІ І вища Старший учитель Відмінник освіти Педагог – організатор - методист 1 2 0 2 6 0 0 0 З них: • мають вищу освіту – 9 • мають середню спеціальну освіту – 1 • не мають педагогічної освіти – немає • навчаються за денною формою – немає • навчаються за заочною формою – немає • педагогів-чорнобильців – немає • педагогів, які досягли пенсійного віку – 2 • перебувають у відпустці по догляду за дитиною –1 Якісний склад учителів за віком Кількість педпрацівників Навчальний рік 2021-2022 До 30 років 1 31 – 40 років 1 41- 50 років 2 51- 60 років 5 Понад 60 років 2 Всього 11 Якісний склад вчителів за педагогічним стажем Кількість педпрацівників Навчальний рік 2020-2021 До 3 років 0 3 – 10 років 1 10- 20 років 2 20-30 років 2 30-40 років 6 Понад 40 0 Всього 11 Забезпечення підручниками та навчальними посібниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки України Відомості про бібліотеку: Площа приміщення- 108 м.кв. Бібліотечний фонд - 19261 Підручників – 3448: 1-4 класи – 923 5-9 класи – 1510 10-11 класи - 1015 Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності Школу засновано у 1976 році (будівля складається з 2-х поверхів, проектна потужність - 150 учнів). Зелені насадження – 1 га, Площа подвір’я – 2 га, Кількість навчальних корпусів - 1 Тип приміщення - типове. Загальна площа приміщень - 1342 м. кв. Кількість класних кімнат - 9 Кількість навчальних кабінетів: початкового навчання -3, хімії – 1, інформатики - 1, спортивна зала -1, їдальня-1, Організація харчування: 1-4 класи – безкоштовне, 5-9 класи – батьківська плата. Наявність вбиралень (їхній стан) - 2 вбиральні (задовільний) Технічні засоби навчання: Кількість комп’ютерних класів - 1 Кількість комп’ютерів – 5 Рік випуску з них: до 2010 р. – 5 шт. Мультимедійні дошки –2. Принтери – 4 Сканери – 2 Ноутбуки - 3 Проектори – 3 Додатки Навчальний план 1-4 класу на 2021– 2022 н.р. (Клас-комплект– 12 учнів) за програмою О.Я.Савченко відповідно наказів МОН України від 21.03.2018 №268 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти», від 08.10.2019 №1273 «Про затвердження типових освітніх програм для 3-4-х класів закладів загальної середньої освіти» Освітні галузі Навчальні предмети 1-4клас Мовно-літературна Українська мова 7 Іншомовна Іноземна мова (англ..) 3 Математична Математика 5 Природнича,громадянська й історична, соціальна і здоров’язбережувальна галузь Я досліджую світ 3 Технологічна Дизайн і технології 1 Інформатична Інформатика 1 Мистецька Мистецтво 2 Фізкультурна Фізкультура 3 Разом 25 Українська мова 1 Варіативна складова Мовно-літературна Українська мова 2 Математична Математика 2 Разом 30 Навчальний план 5 класу на 2021-2022 н.р (Індивідуальна форма навчання – 2 учні) Освітні галузі Навчальні предмети К-ть годин на тиждень у класах Мови і літератури Українська мова 2,5 Українська література 1,5 Іноземна мова (англ.) 2 Зарубіжна література 1 Суспільствознавство Історія України 1 Всесвітня історія Правознавство Мистецтво Музичне мистецтво 0,5 Образотворче мистецтво 0,5 Мистецтво Математика Математика 3 Алгебра Геометрія Природознавство Природознавство 1 Біологія Географія Технології Трудове навчання 0,5 Інформатика 0,5 Здоров’я і фізична культура Основи здоров’я 0,5 Фізична культура 1,5 Р а з о м 16 Навчальний план 7-9 класу на 2021-2022 н.р Освітні галузі Навчальні предмети К-ть годин на тиждень у класі 7 9 Мови і літератури Українська мова 2,5 2 Українська література 2 2 Іноземна мова (англ.) 3 3 Зарубіжна література 2 2 Суспільствознавство Історія України 1 1,5 Всесвітня історія 1 1 Правознавство 1 Мистецтво Музичне мистецтво 1 Образотворче мистецтво 1 Мистецтво 1 Математика Математика Алгебра 2 2 Геометрія 2 2 Природознавство Біологія 2 2 Географія 2 1,5 Фізика 2 3 Хімія 1,5 2 Технології Трудове навчання 1 1 Інформатика 1 2 Здоров’я і фізична культура Основи здоров’я 1 1 Фізична культура 3 3 Р а з о м 31 33

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти за допомогою дистанційних технологій

Thanksgiving day