Звіт
завідувача філії Таборовець Любові Лукашівни
ПРО
ФУНКЦІОНУВАННЯ ТА РОЗВИТОК РАДАЛІВСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ З ДОШКІЛЬНИМ ПІДРОЗДІЛОМ –
ФІЛІЇ ВЕЛИКОКРИНКІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ
глобинСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ У 2021/2022
НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
З 2021-2022 навчального року Радалівський
НВК реорганізовано у Радалівську гімназію з дошкільнм підрозділом – філію
Великокринківського ліцею Глобинської міської ради.
Будівля школи прийнята в експлуатацію
1976 році.
Комплексний аналіз освітньо-виховного процесу закладу
освіти та вироблення рекомендацій ефективного її розвитку сприяє модернізації
сучасної національної моделі освіти та виховання. Тільки в такий
спосіб можна врахувати проблеми освіти та шляхи їх реалізації.
В закладі наявні
та ведуться у відповідності до вимог: книга обліку руху учнів; класні журнали 1
-9 класів та
особові справи учнів. У 2021/2022 навчальному
році у закладі освіти навчалося 27 учнів та 5 вихованців дошкільного підрозділу.
У своїй діяльності протягом звітного
періоду, як керівник закладу, я керувалася
посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які
регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про
освіту», «Про загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в
Україні», Статутом ліцею,
Положенням про гімназію та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти в
цілому та загальної середньої освіти зокрема.
Як зазначено в «Освітній
програмі закладу», призначення гімназії
полягає в наданні якісної повної
загальної освіти дітям шкільного віку, забезпеченні їх всебічного розвитку,
вихованні та самореалізації особистості, здатної до
життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, готової до свідомого
життєвого вибору, самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та
громадянської активності, прагненні до самовдосконалення і навчання упродовж
життя.
Досягнення
цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних
кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності.
Спільними для
всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати
власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно
обґрунтовувати позицію, співпрацювати з іншими людьми, творчість,
ініціативність, уміння конструктивно
керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати
проблеми. Педагоги закладу спрямували свою
діяльність на виконання пріорітетних напрямків методичної роботи:
навчально-методичного забезпечення викладання предметів; опрацювання сучасної
законодавчої бази шкільної освіти; впровадження критеріїв оцінювання навчальних
досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, розробок
методик упровадження інноваційних педагогічних технологій; забезпечення
методичного супроводу викладання предметів у 1-4 та 5-9 класах за новими
програмами; вивчення і узагальнення педагогічного досвіду; аналізу результатів
навчально-виховного процесу; запровадження використання
інформаційно-комунікаційних технологій і програмних засобів у навчальний, методичний
та управлінський діяльності, постійний самоконтроль і самовдосконалення педагогів;
спрямування зусиль щодо організації навчально-виховного процесу на формування
особистості школяра – гармонійної, здорової, інтелектуально розвиненої,
конкурентноспроможної людини сучасності. Виконання цих завдань забезпечують:
адміністрація та педагогічний колектив
закладу освіти.
Я, як керівник закладу ставила перед
собою ряд завдань, а саме: спільно з колективом планувала роботу над проблемою: «Вдосконалення навчально-виховного процесу на
основі розвитку самоосвітньої й творчої активності вчителів та учнів шляхом
впровадження інноваційних технологій».
Для досягнення поставлених цілей завідувач та колектив створили умови:
1. Для особистого розвитку та самореалізації учнів, забезпечення практичної
спрямованості освіти шляхом раціонального поєднання продуктивної і
репродуктивної навчальної діяльності учнів.
2. Формували
в учнів пізнавальну активність, виробляли уміння
набувати знання, розвивати інтелектуальний інтерес учнів.
3. Втілювали
в практику роботи творчі надбання
шкільної ініціативної групи вчителів по проблемі використання краєзнавчого
матеріалу на уроках та в позаурочній
діяльності з метою формування та виховання громадянина та патріота рідного
села, рідного краю.
5. Формували
в учнів високу культуру поведінки та спілкування.
6. Продовжували
роботу по упередженню надзвичайних ситуацій у закладі освіти.
7. Створювали умови для вільного формування в учнів
власної світоглядної позиції, забезпечували безпеку їх життєдіяльності,
здорового мікроклімату в учнівському та трудовому колективах.
8. Удосконалювали
знання та вміння роботи на різних освітніх платформах для використання їх у
період дистанційного навчання.
Вся робота також була
спрямована на виконання річного плану роботи закладу. Для
вирішення поставлених завдань адміністрацією гімназії
були створені належні умови для роботи педагогів
та організації освітнього
процесу вцілому. Всі організаційні питання щодо роботи над проблемою
обговорювались на засіданнях педагогічної ради, що
проходили на базі Великокринківського ліцею. Багато спільних
питань щодо вдосконалення різних форм і методів роботи, що спонукають
ефективності навчально-виховного процесу вирішувалися на батьківських зборах (дистанційно та очно), а також в індивідуальних бесідах з батьками.
Протягом останніх років активізувалась робота колективу, а саме:
-
працювала творча група вчителів по
проблемі «Формування рис громадянина та
патріота держави на уроках та в позакласній роботі на місцевому матеріалі;
Значну дослідницьку роботу проводив разом з
учнями вчитель історії та правознавства Авраменко М. Г.
В результаті
добре продуманої та копіткої роботи творчі здобутки педколективу поповнювались методичними доробками вчителів,
а саме:
-
результатом колективної творчої справи
вчителів української мови та літератури створено цікаві методичні розробки та
проведено ряд цікавих, пізнавальних виховних заходів;
-
було проведено ряд виховних заходів по
національно-патріотичному вихованню;
-
активно працювали гуртки Глобинського БДЮТ на базі
гімназії, а саме; «Природа і люди» (керівник Н. В. Карпенко) та «Околиця» (керівник
Л. Л. Таборовець).
-
Велику роботу трудовим та учнівським колективами було проведено
на підтримку воїнів ЗСУ.
Багато учнів стали призерами та
переможцями олімпіад, конкурсів, змагань, а саме:
Похилець
Ірина Михайлівна – вчитель фізкультури і технологій
№п/п |
Назва заходу ( олімпіади, МАН,
конкурси, змагання, конференції…) |
Клас |
Кількість учасників |
ПІП призерів,
переможців |
1
2
|
Спортивні змагання з волейболу Міський етап Всеукраїнського конкурсу
«Новорічна композиція» І етап обласної виставки –конкурсу
декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і люби свій край» |
7,9 7
|
7 2
|
І місце Ковтун Яна Володимиоівна ІІ місце Ковтун Яна ВолодимирівнаІІІ- місце Полинько Маргарита Олександрівна |
Карпенко Наталія Василівна – вчитель біології і фізики, керівник гуртка
«Природа і люди»
№п/п |
Назва заходу ( олімпіади, МАН,
конкурси, змагання, конференції…) |
Клас |
Кількість учасників |
ПІП призерів,
переможців |
1 2
5 |
Міський етап обласного конкурсу екологічних
плакатів « Природа і люди» Обласний етап Всеукраїнської акції
« Птах року» Міський етап Всеукраїнського конкурсу «Зоологічна галерея»
|
7
7,9
5 |
1 11
1 |
ІІІ – місце Галаган Костянтин Костянтинович ІІІ- місце
ІІІ- місце Шпорта Альбіна Олександрівна 9 кл. Грамота – Слива Єва. |
Таборовець
Любов Лукашівна - завідувач філії, керівник гуртка «Околиця»
№п/п |
Назва заходу ( олімпіади, МАН,
конкурси, змагання, конференції…) |
Клас |
Кількість учасників |
ПІП призерів,
переможців |
1 2
|
ІІ-й
етап Всеукраїнського фестивалю мистецтв «Військові обереги від Святого
Миколая» І етап обласної виставки –конкурсу
декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і люби свій край» Обласний етап Всеукраїнського
заочного конкурсу робіт юних
фотоаматорів « Моя країна- Україна» |
3-9 7
|
9 2
|
- Ковтун Яна Володимирівна Грамота за
участь та творчі ідеї |
Череп
Лесі Василівна – вчитель англійської мови
№п/п |
Назва заходу ( олімпіади, МАН,
конкурси, змагання, конференції…) |
Клас |
Кількість учасників |
ПІП призерів,
переможців |
1. |
Міжнародний дистанційний конкурс з англійської мови для учнів 1-11
класів Олімпіс |
1-9 |
10 |
Ковтун Яна Володимирівна – 1 місце Братчун Софія Іванівна– 1 місце |
2. |
Шкільна дистанційна Олімпіада Весна –
2022 Всеосвіта. Англійська мова |
1-9 |
12 |
Братчун Софія Іванівна– 1 місце |
3. |
XI Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок» (Осінь 2021) . Англійська
мова. |
7 |
6 |
Шпорта Арсен Олександрович– 3 місце |
4. |
Всеукраїнська гра з англійської мови, літератури,
культури «Puzzle» |
1-9 |
14 |
|
5. |
Шкільна дистанційна Олімпіада Весна –
2022 Всеосвіта. Зарубіжна література |
1-9 |
7 |
|
6. |
XI Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок» (Осінь 2021). Зарубіжна література |
7 |
6 |
|
7. |
Конкурс декоративно-ужиткового
мистецтва «Український сувенір» |
9 |
1 |
Шпорта Альбіна Олександрівна -1 місце |
8. |
Конкурс декоративно-ужиткового
мистецтва «Новорічний подарунок» |
9 |
1 |
Шпорта Альбіна Олександрівна -2 місце |
Авраменко
Любов Іванівна –вчитель української
мови і літератури
№п/п |
Назва заходу ( олімпіади, МАН,
конкурси, змагання, конференції…) |
Клас |
Кількість учасників |
ПІП призерів,
переможців |
1 |
Всеукраїнський конкурс ТСО boards company |
9 |
1 |
І місце. Приз – шкільна дошка |
У навчальному закладі працюють: 10
педагогічних працівників + 1 - ЗДО , з них:
6 - спеціалісти вищої категорії, 2 - І категорії, 2 – мають
кваліфікаційну категорію « спеціаліст». Весь педагогічний склад навчального
закладу перебуває в постійному пошуку удосконалення своєї майстерності. І в
цьому завідувач вбачає один з
найважливіших напрямків роботи. Вчителі гімназії постійно удосконалюють
свій фаховий рівень на курсах підвищення кваліфікації, шляхом
самоосвіти; беручи участь у вебінарах, семінарах, тренінгах.
Всі педагоги, які викладатимуть у 5
класі у 2022-2023 н. р. пройшли курси по
Реалізації Державного стандарту базової середньої освіти (5 клас- НУШ)
( 5 клас- НУШ)
|
Освітні галузі |
Дата |
ПІП вчителя |
Реєстраційний номер ( 30 годин) |
Дата
видачі |
Реєстраційний номер ( 15 годин) |
Дата
видачі |
1 |
Мовно-літературна
(МОВ) |
17-23.05 |
Авраменко
Любов Іванівна |
10207 |
17.11.2021 |
4725 |
28.05.2022 |
Давидюк
Валентина Іванівна |
10214 |
17.11.2021 |
4734 |
28.05.2022 |
|||
Череп Леся Василівна (ЗЛ) |
10232 |
17.11.2021 |
4406 |
23.05.2022 |
|||
Череп Леся Василівна (англ..) |
10232 |
17.11.2021 |
|
червень |
|||
2 |
Математична (МАО) |
20.06 |
Гмиря Олександр Миколайович |
10213 |
17.11.2021 |
|
червень |
3 |
Природнича (ПРО) |
21-25.06 |
Карпенко Наталія Василівна |
10216 |
17.11.2021 |
|
червень |
4 |
Технологічна (ТЕО) |
30-31.05 |
Похилець Ірина Михайлівна |
10223 |
17.11.2021 |
|
червень |
5 |
Інформатична (ІФО) |
08-17.12.2021 |
Гмиря Олександр Миколайович |
10213 |
17.11.2021 |
19270 |
17.12.2021 |
6 |
Соціальна і
здоров’язбережувальна (СЗО) |
7-11.06 |
Гмиря Олександр Миколайович |
10213 |
17.11.2021 |
|
11.06.2022 |
7 |
Громадянська та
історична (ГІО) |
22-23.06 |
Авраменко Микола Григорович |
10208 |
17.11.2021 |
|
червень |
8 |
Мистецька (МИО) |
Грудень, 2021 |
Таблровець Любов Лукашівна |
10229 |
17.11.2021 |
18260 |
12.12.2021 |
Авраменко Любов Іванівна |
10207 |
17.11.2021 |
18283 |
12.12.2021 |
|||
9 |
Фізична культура
(ФІО) |
14-15.06 28-29.06 |
Похилець Ірина Михайлівна |
10223 |
17.11.2021 |
|
червень |
Виходячи
з вищесказаного, можна зробити висновок про те, що як навчальна, так і виховна
робота і, особливо, робота з обдарованими дітьми вимагають від колективу
школи нових організаційних форм їх
проведення, зацікавленого ставлення з боку батьків та педагогів, а також
свідомого відношення учнів, на розвиток
та навчання яких вона, в першу чергу, і спрямована.
Окремо слід приділити увагу аналізу
рівня організації виховної роботи в гімназії. Її
результативність висвітлено в Аналітичній довідці №37 від 15.06.2022 .
Головними напрямками виховної
роботи закладу є: родинне,
національно-патріотичне, художньо – естетичне, правове та
превентивне, трудове, формування здорового способу життя, екологічне виховання.
У виховній роботі використовується різні форми робити з учнівським колективом.
Запорукою ефективності виховного процесу є поєднання системи принципів
національно-патріотичного виховання, формування духовної, зрілої особистості,
яка забезпечує досягнення відповідних результатів – міцно засвоєних
загальнолюдських і національних цінностей.
У зв`язку з використанням учнями закладу
різноманітних соціальних мереж було проведено ряд просвітницьких заходів на
безпечне користування Інтернетом. Проводиться робота щодо
попередження правопорушень, булінгу, завдяки різноманітним формам роботи
профілактичного спрямування. Щороку
проводиться місячник чистоти та озеленення території. На території закладу посаджено велику кількість троянд та різноманітні багаторічні
квіти.
Дошкільний навчальний заклад відвідують 5 вихованців. Вихователь Таратута Л. О. постійно
проводить з вихованцями заняття різного спрямування: як навчальні так і
виховні. А саме:
-
Проведено батьківські збори «Особливості розвитку та
завдання виховання дітей старшої групи»
-
Колективна консультація «Виховання правдивості у дітей»
-
Індивідуальні консультації «Виховання в малюків навичок
самообслуговування»
-
Виставка дитячих робіт з малювання, аплікації «Художниця
Осінь»
-
Цікаве малювання на асфальті.
-
Участь у спортивному святі
закладу освіти «Серед нас олімпійці»
-
«У гості до казки» - заняття в
бібліотеці.
-
«Казка оживає» (перегляд
інноваційних книг».
-
Ранкові вітання «Зранку
привітаймося – весело поргаймося».
-
«Математична мозаїка»
(виготовлення цікавих математичних ігор своїми руками)
-
Розучування веселих руханок.
-
Пишемо лист святому Миколаю.
-
Новорічний ранок «Загублений
лист»
-
Зимові аплікації. Виставка
робіт
-
Готуємо новорічні іграшки.
Ряд заходів було організовано та
проведено з учнями та вихованцями під час дистанційного навчання в умовах
воєнного стану. Відповідно до вимог МОН
України, згідно чинного законодавства України, навчання здійснювалося за
індивідуальним планом роботи вихователя, в онлайн-режимі із використанням
інтернет-ресурси: платформа Всеосвіта, сайт Міністерства освіти і науки і т.д.
Протягом навчального року вихователь
Таратута Л. О. взяла участь у різних
семінарах, вебінарах, майстер-класах по навчанню та вихованню дітей дошкільного
віку у змішаній групі. А саме: «Путівник
в умовах карантину: діти, батьки, заклад дошкільної освіти», «Як підготувати
дитину до шкільного життя», «Ігрові методики для розвитку мовлення», «Розвиток логіко-математичних уявлень дітей
середнього та старшого дошкільного віку» та інші. Було підготовлено
індивідуальні анкети, бесіди з дітьми та батьками, виготовлено наочний та
дидактичний матеріал до занять, а також рухливо-дидактичних і сюжетно-рольових
ігор.
За період карантину в усіх класах здійснювалася навчально - виховна та самоосвітня
діяльність відповідно до
планів індивідуальної роботи вчителів.
Навчання з учнями здійснювалися
у дистанційній формі. Щодня, за
розкладом учні отримували завдання, рекомендації чи відеоуроки. Якщо вивчалася
нова тема, то вона супроводжувалася
поясненням вчителя по телефону або в ZOOM. Виконані
завдання учні фотографували та відправляли на перевірку у приватні повідомлення.
Якщо ж діти не мали доступу до Інтернету, тоді завдання та щоденні
консультації надавалися дітям в телефонному режимі.
Вивчалися освітні платформи для роботи з
дітьми в умовах карантину.
Опрацьовано Методичні
поради щодо організації освітнього процесу у ЗЗСО Полтавської
області.
Систематично
опрацьовувалися статті на сайтах «НУШ», «На Урок» ,
Всеосвіта
та на інших.
Для
організації навчання учнів 2 та 3
класу були створені
групи у мережі https://www.facebook.com/. За розкладом
діти отримували завдання, рекомендації, тренажери, відеоуроки. Учні долучалися
до перегляду уроків на платформі "Навчаємося вдома".
Вчителі 5-9 класів готували завдання для дистанційного навчання учнів та
розміщували у соціальній
мережі https://www.facebook.com/ у групах (вказівки, інструкції,
пояснення теми у вигляді голосового повідомлення, рекомендації, презентації,
відеоролики, тести для перевірки засвоєного матеріалу ) згідно
календарно-тематичного планування та індивідуальних планів.
Зареєструвалися на сайті «На Урок» та «Всеосвіта» щоб мати
можливість прослухати різні вебінари та мати доступ до онлайн тестів, які
поширювали для учнів. Перевіряли завдання,
листи, повідомлення, відео звіти, фото звіти, які надсилали учні.
Користувалися в роботі освітніми
платформами "На урок",
"Всеосвіта", Learningapps.
Вчителі
працювали згідно плану. На початковому етапі проведено пошук та ознайомлення з новими додатками та
платформами для дистанційного навчання.
Систематично проводилися консультації з учнями та батьками з питань навчання та
виховного процесу.
Контроль, засвоєння та перевірку знань з ряду предметів педагоги
проводили на платформі На урок, Online Test Pad, Мій клас, British Council, EdEra.Також з фізики та біології
проводилися онлайн лабораторні роботи.
Учнів які були не охоплені дистанційним навчанням
немає.
Проте існують недоліки у дистанційному навчанні:
· необхідність наявності
у здобувачів освіти сильної особистісної мотивації, вміння навчатися
самостійно, без постійного підштовхування з боку вчителя або батьків;
· не завжди здобувачі
освіти забезпечені достатнім технічним обладнанням (комп’ютер та постійний
вихід в мережу Інтернет).
Вчителі намагалися це враховувати під час складання завдань для
учнів та у використанні освітніх платформ для дистанційного навчання.
Паралельно з безпосередньою
роботою зі здобувачами освіти, активно
займалися самоосвітою для успішної організації дистанційного
навчання. Опрацьовували
інтернет-ресурси з різних тем, зазначених у
календарно-тематичному плануванні за класами та предметами, створювали опорні
схеми для зручності у контролі.
Опрацювали Методичні рекомендації щодо закінчення 2021/2022
навчального року та заповнення класних журналів.
Педагоги гімназії активно
залучаються до роботи у районних, міських
семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп, науково-практичних
конференціях тощо. Аналіз якісного складу та освітнього рівня
педагогічних працівників заеладу дозволяють зробити висновок про
можливість проведення навчально-виховного процесу на належному рівні. Учні школи забезпечені
підручниками на 95% завдяки налагодженню відділом освіти обміном літературою між
бібліотеками інших закладів освіти. Ведеться систематична робота по
покращенню навчально-матеріальної бази закладу. Для покращення
матеріальне забезпечення закладу використовуються: ноутбуки, принтери,
підсилення інтернету, що дозволило полегшити працю педагогічних
працівників у процесі підготовки до навчальних занять, також педагогами гімназії
використовуються 3 мультимедійні проектори, інтерактивна дошка.
Потребує оновлення комп'ютерна база
гімназії, оскільки нові стандарти в галузі освіти вимагають освоєння
інформаційних технологій вже з першого класу. Тому для ефективної і якісної
роботи з учнями та вихованцями вкрай необхідні нові комп’ютери, ноутбуки,
принтери, сканери та ін..
Також заклад потребує
ремонту. У першу чергу необхідно здійснити заміну
покрівельного матеріалу даху приміщення школи та заміни дверей
у класних приміщеннях. У частині
закладу проведено капітальний ремонт для створення дошкільного підрозділу. Дошкільний підрозділ
повністю забезпечений сучасним обладнанням.
Управління закладом здійснюється згідно
річного плану роботи гімназії,освітньої програми та плану внутрішкільного
контролю. Така система планування, що відпрацьована заснована на взаємодії всіх
ланок та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності,
єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню
ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує
планомірний розвиток закладу. Контроль за станом викладання навчальних
предметів утруднюється відсутністю заступника завідувача з
навчальновиховної роботи.
Надалі Радалівська гімназія працюватиме над такими завданнями:
- реалізація у п’ятому класі з 1 вересня 2022 року Концепції державної політики
у сфері реформування загальної середньої освіти
«Нова українська школа»; організація освітнього процесу на засадах
компетентнісного підходу; створення освітнього середовища для саморозвитку та
реалізації творчого потенціалу кожного учасника освітнього процесу на засадах
особистісно зорієнтованої освіти; створення умов для покращення якості надання
освітніх послуг кожній дитині, у тому числі дітям з обмеженими можливостями;
органічним поєднанням навчання й виховання з метою забезпечення самореалізації,
самоствердження учня; створення сприятливого середовища для підвищення фахового
рівня та самоосвіти педагогічних працівників, поповнення матеріальної бази
закладу освіти.
Здійснювалось оперативне керівництво закладом, забезпечувалась її діяльність, ефективне використання і
збереження майна, закріпленого за навчальною установою.
На сучасному етапі педагогічний колектив вважає
найважливішим допомогти кожній дитині досягти успіхів, реалізувати духовні,
комунікативні, пізнавальні й творчі потреби. Тому співпраця учителів гімназії, учнів, батьків і громадських структур спрямована на досягнення
кожною дитиною значущих для неї особистісних і колективних успіхів.
Результати роботи закладу свідчать про те, щоу ній працюють професіонали своєї праці, які допомагають забезпечувати високий рейтинг опорного
загладу в освітянському просторі громади.
Матеріально-технічна база школи задовільна й
відповідає санітарним вимогам з експлуатації навчальних приміщень й надання освітніх
послуг.
Проектна потужність будівлі розрахована на 150 учнів.
Загальна площа всіх приміщень – 1941,9 кв.м.
Робота щодо рівного
доступу до якісної освіти, обов’язковості загальної середньої освіти
Проведено
організаційну роботу, видано накази:
-
«Про
підготовку та організований початок 2021/2022 навчального року»;
-
«Про
порядок організації роботи школи у новому навчальному році та дотримання
санітарно-гігієнічного режиму»;
-
«Про
організацію контролю за відвідуванням учнями занять»;
-
«Про організацію роботи з
профілактики правопорушень, злочинності, наркоманії, алкоголізму»;
-
«Про організацію роботи щодо
попередження дитячого травматизму, безпеки життєдіяльності»;
-
«Про організацію роботи з охорони дитинства» та ін.
У 2021/2022 навчальному році здобули: дошкільну освіту – 3 вихованців, початкову
освіту – 3 учнів, базову загальну середню освіту - 6 учнів. Протягом року рух учнів
було змінено. До 1 класу подано
одна заява від батьків (ІІ семестр). За період дії воєнного стану на території
України, до навчання у закладі освіти приєдналися 8 дітей із тимчасово
переміщених родин. Педагогічний колектив працював із цією категорією дітей не
лише по виконанню навчальних планів і
програм, а й велика увага приділялася
саме психологічній підтримці. Вони брали участь у всіх заходах, які були
проведені учнями закладу до завершення навчального року. З цими дітьми класні
керівники працювали також індивідуально. Проводились бесіди не лише з дітьми, а
й з батьками у період адаптації їх у новому колективі. Всі вісім учнів
завершили навчальний рік у Радалівській гімназії. Отримали супровідний лист про
успішність за навчальними програмами та довідку з місця навчання.
Навчальний план. Державний Стандарт.
З метою
забезпечення виконання Державного стандарту освіти було забезпечено викладання
навчальних предметів інваріантної складової у повному обсязі годин (окрім
класів, що навчалися за індивідуальною формою навчання 5кл. – 2 учні), що
передбачені Типовими навчальними планами для кожного класу.
Початкова
освіта здобувається із шести років
(відповідно до Закону України «Про освіту»). Програма визначає загальний обсяг
навчального навантаження на тиждень,
забезпечує взаємозв’язки окремих предметів, курсів за вибором, їх інтеграцію
та логічну послідовність
вивчення, які будуть подані у
рамках навчальних планів:
для 1-4 -го класів у
відповідності до Державного стандарту початкової освіти (постанова КМУ від 21.02.2018 № 87) та Типової освітньої програми для закладів
загальної середньої освіти (1-4 класи), розробленої під керівництвом О.Я.
Савченко та затвердженої наказом МОН України від 21.03.2018 № 268.
Освітня
програма базової середньої освіти
окреслює організацію
закладом єдиного комплексу освітніх
компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених
Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти і складена
відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ
ступеня (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405) з навчанням українською мовою і
вивченням мови національної меншини.
Успішність. Аналізуючи стан успішності
учнів 5-9-х класів за 2021/2022 навчальний рік, зазначаємо, що з кожним роком поширюється явище втрати учнями
інтересу та мотивації до навчання, зацікавленості у результатах, спостерігається
байдужість.Така ситуація виникає через послаблення контролю за навчанням з боку
батьків, а частково залежить і від самих
дітей. А відповідальність за результат навчальних досягнень учнів покладається
на учителя.
У школі створено всі умови для
забезпечення гарантованого права громадян на здобуття якісної початкової,
базової та повної загальної середньої освіти, для формування гармонійно
розвиненої особистості, розвитку здібностей кожного учня.
Рівень навчальних досягнень учнів за 2021/2022 навчальний рік
Клас |
К-сть учнів |
Рівні навчання |
Класні керівники |
|||
початковий |
середній |
достатній |
високий |
|||
1-4 |
13 |
вербально |
|
|
|
Гребінник Н.І Гмиря Л. Є. |
Всього |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
5 |
2 |
0 |
0 |
2 |
0 |
Череп Л. В. |
7 |
6 |
0 |
3 |
3 |
0 |
Карпенко Н.В. |
9 |
6 |
0 |
3 |
2 |
1 |
Авраменко Л. І. |
Всього |
|
6 |
7 |
1 |
|
Викладання
у початкових класах здійснюють 2 учителів, один з яких
має кваліфікаційну категорію «спеціаліст», один – вищу кваліфікаційну категорію. У рамках
упровадження завдань НУШ та Державного
стандарту у 2021/2022 році учителі своєчасно
пройшли курсову підготовку. Шляхом самоосвіти та через роботу методичних
об’єднань педагоги оволодівали методичними механізмами викладання освітніх
галузей Державного стандарту початкової загальної освіти. На сьогодні усі
вчителі продовжують активну діяльність щодо упровадження новітніх технологій в
освітній простір. За останні чотири роки в усіх початкових класах значно покращилася матеріально–технічна та
науково–методична база.
Освіта
вважається якісною, коли її результати відповідають меті. Тому в наступному
році необхідно:
-
звернути
увагу на індивідуальну роботу з учнями усіх рівнів навчання;
- продовжити
контроль за виконанням учнями домашнього завдання як форми самоконтролю;
- на засіданні педради зробити аналіз моніторингу навчання учнів в умовах карантину.
Згідно з планом роботи закладу та
перспективним планом атестації педагогічних працівників у 2021/2022 році
чергову атестацію на відповідність займаним посадам та раніше присвоєним
кваліфікаційним категоріям і педагогічним званням пройшла Авраменко Л. І. вчитель української мови і
літератури (підтверджено кв.категорію «спеціаліст вищої категорії.
Вцілому за навчальний рік професіоналізм
вчителів зріст.
Адміністрація
гімназії, організовуючи методичну роботу, реалізовує принципи науковості,
системності, послідовності. Використовуються різноманітні форми
методичної роботи – від традиційних до сучасних – інтерактивних. Надається комплексна допомога
учням, відпрацьована система консультування батьків, здійснюється взаємодія
педагогів, батьків.
Реалізація програми «Обдарованість»
Одним з основних принципів роботи гімназії є розкриття у процесі навчання
дитячої обдарованості. Упровадженню в життя його принципу сприяє спільна
діяльність педагогів. Зміст роботи з
обдарованими дітьми включає низку завдань, а саме: виявлення обдарованості
дітей, максимальне сприяння їхньому розвитку.
З цією метою щорічно поповнюється банк даних обдарованої молоді, у
2021/2022 навчальному році він нараховував 6 учнів.
Учні гімназії беруть активну участь у конкурсах «Санфловер», «Кенгуру», «Соняшник», «Геліантус», «Левеня», що стали традиційними.
Аналіз досягнень дає змогу
визнати, що у 2021/2022 навчальному році була проведена робота з виявлення творчих здібностей та
розвитку обдарованості учнів в творчих конкурсах.
Комп'ютеризація та інформатизація
навчального та управлінського процесів
Упровадження сучасних інформаційно -
комунікаційних технологій визначено Національною доктриною розвитку освіти та
НУШ, пріоритетним напрямком якої є інформатизація системи управління школи.
У школі є 5 комп'ютерів та 3 ноутбуки. Але слід
зазначити, що цього недостатньо для ефективної роботи, як учнів так і вчителів. Школа має власний блог, на
якому постійно оновлюється інформація з життя закладу. Хочеться відзначити
відповідальний підхід до роботи із блогом
гімназії Гмирі О.М.
У закладі наявні
2 мультимедійних комплекти та 1
інтерактивна дошка (у кабінеті інформатики та початкових класах класі).
Охоплення учнів харчуванням
Важливою
складовою збереження здоров'я дітей є збалансоване харчування. У режимі роботи
закладу освіти велике значення надається організації раціонального
збалансованого харчування.
У гімназії з 02.09.2021 було організовано гаряче харчування для учнів:
-13 учнів 1-4 класів, що складає 100 % від
загальної кількості учнів.
-2 учні із малозабезпеченої сім’ї та 1 учень із
прийомної сім’ї отримували безкоштовні
обіди відповідно до наданих довідок.
Постійно здійснювався бракераж сирої
та готової продукції, результати заносилися до журналів бракеражу.
Постійно опрацьовувалась та надавалась інформація щодо кількості дітей, які
одержують харчування. Регулярно складалося щоденне меню на підставі примірного
двотижневого меню-розкладки. Проводилася роз'яснювальна робота серед батьків
щодо організації харчування у сім'ї дітей різного віку. Проінформовано батьків про правила
одержання безкоштовного харчування. Створено групу контролю за якістю
харчування дітей.
Налагоджено контроль за дотриманням на харчоблоці санітарних
вимог щодо обладнання,
прибирання, миття посуду, видачі готової їжі.
Їдальня забезпечена миючими та
дезінфікуючими засобами, проводилося
щоденне прибирання з дезінфекцією та генеральне прибирання відповідно до
санітарних правил та вимог, посуд
миється із застосуванням дозволених миючих засобів.
Усім необхідним
обладнанням харчоблок закладу освіти забезпечений. Значну допомогу в
організації харчування надає Землянківський старостат та батьки.
У 2022/2023 навчальному році необхідно:
-продовжити
роз’яснювальну роботу серед учнів та батьків
щодо значення та впливу здорового харчування на організм дитини;
-продовжити роботу
щодо організації харчування учнів у гімназії, залучення спонсорських коштів на
гаряче харчування, організацію питного режиму.
-виконання
нормативності щодо організації харчування.
Соціальний захист учнів
Протягом
2021/2022 навчального року робота на виконання законодавства України з питань
соціального захисту дітей пільгових категорій у Радалівській гімназії проводилась
згідно з Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, на
виконання Законів України, Постанов
Верховної Ради та Кабінету Міністрів України, Указу Президента України від
21.01.2001 №42/2001 «Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту
багатодітних і неповних сімей», нормативних документів Міністерства освіти і науки
України, відповідних розпорядчих документів Департаменту освіти і науки ПОДА,
відділу освіти Глобинської райдержадміністрації.
У школі призначено громадського інспектора з охорони дитинства Гмирю О.М.,
який співпрацює зі службою у справах дітей, центром соціальних служб для сім’ї
та молоді та іншими державними та громадськими організаціями місцевого рівня.
На початку року у школі укладено списки учнів пільгових категорій, до яких
включено наступні категорії:
Учні пільгових категорій
№ |
Соціальна
категорія |
2021/2022 |
|
на початок |
на кінець |
||
1. |
Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського
піклування |
1 |
1 |
2. |
Діти з багатодітних сімей |
6 |
6 |
3. |
Малозабезпечені |
2 |
0 |
Класними керівниками створено соціальні паспорти учнів пільгових категорій.
Громадським інспектором спільно з класними керівниками та завідувачем гімназії проведено обстеження
умов проживання учнів пільгових категорій, про що складено відповідні акти
(вересень, січень).
Належна увага
приділяється реалізації державної політики щодо забезпечення прав дітей з
особливими потребами на якісну освіту.
Діти пільгових
категорій залучені до проведення класних та загальношкільних виховних заходів,
екскурсій, виконують доручення у класах.
У 2022/2023
навчальному році необхідно продовжувати роботу з виконання законодавства України із
соціального захисту учнів пільгових категорій.
Медичне обслуговування працівників закладу та
учнів здійснюється лікарями Глобинської ЦРЛ. Усі працівники закладу мають
медичні книжки та вчасно проходять медичні профілактичні огляди. Протягом
навчального року згідно з графіками
проведено профілактичний медичний огляд 27 учнів, що складає 100% та 5 вихованців
дошкільного підрозділу, що складає 100%.
Медична сестра закладу освіти
здійснює контроль за зовнішнім виглядом учнів, станом їхнього здоров'я,
виконання правил особистої гігієни. Також до цього залучаються учителі та класні
керівники. З учнями закладу проводять
бесіди, анкетування, диктанти з профілактики грипу, кору, вірусного гепатиту,
туберкульозу, особистої санітарії та гігієни. Систематично запрошуються лікарі для
виступів на годинах спілкування, батьківських зборах.
Травмувань, які б спричинили довготривалу хворобу, у закладі не було.
Усі учні за графіком, без відмов, пройшли вікові обстеження, щеплення,
здали аналізи.
Найбільша денна захворюваність учнів прийшлася на зимовий період, найменша – на весняний період. Значну просвітницьку роботу працівники закладу
проводили з учнями та батьками в період карантину, що спрямована на
профілактику захворювання на COVID-19
У 2022/2023
навчальному році необхідно:
-
продовжити
роботу щодо здійснення контролю за медичним
обслуговуванням учнів;
- продовжити проведення просвітницької
роботи, серед учнів, батьків щодо здорового способу життя, медичного
обслуговування учнів у закладі;
- оформити листи здоров’я на початок
навчального року та вносити зміни після профілактичного медичного огляду;
- проводити фізкультхвилинку,
загальнорозвиваючі вправи на уроках для профілактики захворюваності учнів;
- продовжити роботу щодо створення умов для проходження медогляду
учнів, проводити роз’яснювальну роботу з батьками щодо необхідності контролю за
станом здоров’я.
Організація літнього оздоровлення та
відпочинку дітей
Складовою збереження і
відновлення здоров'я школярів є залучення їх до змістовного літнього відпочинку
та оздоровлення. В цьому навчальному році у зв’язку з воєнним станом літнє
оздоровлення учнів у пришкільному таборі «Сонечко» не проводиться.
Безпека життєдіяльності та запобігання
дитячого травматизму
Робота з
охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики
травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу є однією із
пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці»,
«Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм
улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій
навчально-виховного процесу, інших
численних нормативних актів, які регламентують роботу гімназії з цих питань.
Стан роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації закладу. Наказом
по гімназії на початку навчального року призначені відповідальний за
організацію роботи з охорони праці та безпеку життєдіяльності Давидюк В.І.
На початку навчального року, напередодні
канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності
серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові
інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У гімназії в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів
інструктажів з питань охорони праці. У приміщеннях закладу розміщено два куточки з безпеки життєдіяльності. Питання
охорони праці та попередження травматизму обговорювалися педрадах ліцею. Постійно проводилася робота з батьками (бесіди, батьківські збори), діагностична робота з вивчення впливу негативних факторів
навчального середовища і визначення валеологічних шляхів корекції.
Передбачалися заходи щодо корекції факторів негативного
впливу учнівського середовища на формування здоров'я дитини:
• залучення учнів до роботи в шкільних
гуртках та поза межами закладу освіти;
• рейд - огляд закладу, медичний огляд, бесіди з профілактики і та пропаганди здорового способу життя; І
• тижні й місячники з попередження
травматизму і формування навичок здорового способу життя;
• проведення анкетування з метою
виявлення чинників, які впливають на
формування навичок здорового способу життя; проведення фізкультхвилинок
на уроках, рухливих ігор на перервах;
• проведення
спортивних змагань (футбол, волейбол).
• Профілактичні
бесіди.
У закладі
освіти здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків,
створення безпечних умов навчання. За звітний період травмувань серед учнів не
було. Класним керівникам продовжувати
роботу з профілактики травматизму і відповідально ставитися до своєчасного
повідомлення про нещасні випадки.
Виховна, позаурочна діяльність
Здійснення
виховного процесу у школі регламентують нормативно-правові та законодавчі
документи: Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про
охорону дитинства», Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-9класів
загальноосвітніх навчальних закладів України», затверджена наказом МОНУ від
31.10.2011 № 1243, «Концепції національно- патріотичного виховання».
Педагогічний колектив працює над застосуванням
системного підходу до організації виховної
діяльності. Зміст системи виховання у школі спрямований на формування в
дітей особистісних рис громадянина України, які вимагають розвивати в собі
національну самосвідомість, розвинену
духовність, моральну, художньо-естетичну,
правову, трудову, фізичну культуру, індивідуальні здібності й талант.
З метою збереження та
зміцнення матеріально-технічної бази для покращення навчально-виховного процесу
було здійснено ряд заходів по зміцненню матеріально-технічної бази школи за
звітний період, залучено додаткові
кошти.
Фінансовий звіт щоквартально
публікується на шкільному блозі та на сайті районної ради
Проводиться
велика робота зі зміцнення матеріально-технічної бази та збереження майна, але
є проблеми, що потребують негайного вирішення: заклад освіти потребує
капітального ремонту даху.
Гімназії вкрай
необхідно забезпечити підсилення вільного доступу до мережі інтернет,
придбати сучасне оснащення для кабінетів не лише початкової школи, необхідні наочні, демонстраційні,
ілюстративні посібники для виконання вимог нових програм з усіх предметів.
Проблемою є також
відсутність пожежної сигналізації. Відділом освіти видана достатня
кількість вогнегасників. Також неодноразово здійснювався ремонт опалювальної
системи та котла з допомогою старостату та відділу освіти. Але для забезпечення
нормального теплового режиму система опалення потребує капітального ремонту.
У закладі традиційно залучаються до управління та
удосконалення навчально-виховного процесу члени місцевого самоврядування,
депутати усіх рівнів, педагогічна та батьківська громадськість. Як учителі, так
і батьки тісно співпрацюють в організації та проведенні будь-яких заходів,
акцій. Разом дбаємо про поліпшення умов навчання, підвищення рівня проведення
виховних заходів, поповнення матеріально-технічної бази, проведення ремонтних
робіт.
Користуючись нагодою, хочу подякувати
вам, шановні колеги та однодумці, за підтримку, розуміння, слушну допомогу в
управлінні діяльністю закладу.
Свою допомогу і підтримку нам надавали:
-
начальник відділу освіти Надтока С.В. та працівники
відділу освіти виконавчого комітету Глобинської міської ради.
-
голова
Землянківського старостату Череп А.В..
-
Директор Великокринківського ліцею Цимбал М. Є.
Отже, реалізувати заплановані заходи,
забезпечити комплексний підхід до управління освітнім процесом можливо тільки за
умови правильної організації учительського й учнівського та батьківського
колективів на виконання поставлених завдань, постійного контролю за всіма
напрямками діяльності закладу освіти.
Коментарі
Дописати коментар